Thursday, May 31, 2012

စင္ကာပူ၊ အေမရိကား၊ ကေနဒါ၊ လန္ဒန္ .. ျမန္မာလူငယ္မ်ားပညာေရး


ခင္ႏွင္းစိုး

က်မ အသက္ ၁၂ နွစ္မွာ မိဘမ်ားနွင့္ စကၤာပူနိုင္ငံမွာ ေျပာင္းေရႊ႕ေနထိုင္ၿပီး နိုင္ငံျခားဆိုတာႏွင့္ စတင္ရင္းနီးခဲ့သည္။ အသက္ ၁၇ နွစ္အရြယ္ကစျပီး ကေနဒါနွင့္ အဂၤလန္နိုင္ငံတို႔တြင္ တစ္ေယာက္တည္း ေကာလိပ္နွင့္ တကၠသိုလ္သြားတက္ေတာ့၊ ေနာက္ထပ္နုိင္ငံျခားသို႔ ေရာက္ခဲ့ျပန္သည္။ နိုင္ငံျခားဆိုသည့္အတိုင္း က်မရင္ဆိုင္ရတာေတြက အေျပာင္းအလဲ အသစ္အဆန္းေတြ ျဖစ္ေနခဲ့သည္။ ေရာမေရာက္ရင္ ေရာမလိုက်င့္ရမယ္ ဟု လူေတြေျပာေလ့ရွိၾကသည္။ အတိုင္းအတာတခုအထိ မွန္သည္။ သူမ်ားနိုင္ငံေရာက္မွေတာ့ ကိုယ္က လူထူးလူဆန္းလို တသီးတျခားျဖစ္ေနလွ်င္ ပတ္၀န္းက်င္သစ္မွာ ေနသားတက်ျဖစ္ဖို႔ ခဲယဥ္းသည္။ ပတ္၀န္းက်င္သစ္မ်ားက က်မတို႔ အေတြးအေခၚမ်ား၊ အေနအထိုင္မ်ားအေပၚ အတိုင္းအတာတခုအထိ လႊမ္းမိုးတာေတြကို ေသခ်ာဆန္းစစ္ရမည္။ အဓိကက ကိုယ့္ပတ္၀န္းက်င္မွာ ျဖစ္ေနတာေတြအေပၚ စဥ္းစားဆင္ျခင္ သံုးသပ္တာလုပ္ျပီး၊ စံုလံုးကန္း ေမ်ာပါမသြားဖို႔ပင္။


အဂၤလန္နိုင္ငံမွ တခ်ိဳ႕တကၠသိုလ္မွာ စကၤာပူ၊ မေလးရွားတို႔က ေက်ာင္းသြားတက္ၾကသူေတြ မ်ားျပားသည္။ အင္ဂ်င္နီယာလိုင္းေတြမွာဆိုရင္ ရွစ္ဆယ္ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္က စကၤာပူ မေလးရွားတို႔မွ ေက်ာင္းသား/သူ မ်ား ျဖစ္သည္။
အမ်ားစုက သူတို႔အသိုင္းအ၀ိုင္းထဲမွာပဲ ေနတတ္ၾကသည္။ တျခားနိုင္ငံမွ ေက်ာင္းသားမ်ား၊ အဂၤလန္နိုင္ငံသား ေက်ာင္းသားမ်ားႏွင့္ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံ၊ သြားသြားလာလာ မလုပ္ၾက။ က်မကေတာ့ အဲလိုအေျခအေနကို မနွစ္သက္မိ။ နိုင္ငံရပ္ျခားကို သြားေနဖို႔ အခြင့္အလမ္းရတာကို အက်ိဳးရွိရွိ အသံုးခ်ျပီး၊ တျခားနိုင္ငံသားေတြႏွင့္ ခင္မင္ရင္းနီးျပီး သူတို႔ အေနအထိုင္၊ အျပဳအမူ၊ အေတြးအေခၚ၊ ယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ့ထံုးစံေတြကို ေလ့လာဆန္းစစ္သင့္သည္ဟု ျမင္သည္။ ဒါေၾကာင့္လည္း စကၤာပူနိုင္ငံရွိ က်မစာသင္ခဲ့ေသာ ေပၚလီတကၠနစ္ (polytechnic) မွ ျမန္မာေက်ာင္းသားမ်ားကို ကိုယ့္ျမန္မာေက်ာင္းသားခ်င္း စည္းလံုးညီညြတ္တာသာမက၊ စကၤာပူနွင့္ တျခားနိုင္ငံမ်ားမွ ေက်ာင္းလာတက္ၾကေသာ တျခားေက်ာင္းသား မ်ားနွင့္ပါ ထိေတြ႔ဆက္ဆံဖို႔ အၿမဲတိုက္တြန္းမိသည္။

က်မစာသင္ခဲ့ေသာ Republic Polytechnic (RP) တြင္ စာသင္နည္းက လက္ခ်ာ (lecture) ေပးတာမိ်ဳး မဟုတ္။ Problem-Based Learning (PBL) ဆိုတာကို သံုးျပီး၊ ေက်ာင္းသားေတြကို ေန႔စဥ္ ပုစာၦ (သို႔) ျပႆနာတခုကို ခ်ေပးျပီး၊ အဖြဲ႔လိုက္ စဥ္းစားေတြးေခၚျပီး အေျဖထုတ္တတ္ေအာင္ သင္ၾကားေပးသည္။ အဲဒီသင္ၾကားနည္းစနစ္ကေန ေက်ာင္းသားေတြကို ကိုယ္ပိုင္ေလ့လာသင္ယူတတ္ေအာင္ (self-learning)၊ အဖြဲ႔လိုက္ အလုပ္လုပ္တတ္ေအာင္ (team work)၊ အဖြဲ႔၀င္တေယာက္အေနနဲ႔ တာ၀န္ယူတတ္ေအာင္ (responsibility)၊ ကိုယ့္ေလ့လာသင္ယူမႈအေပၚ ကိုယ့္ဘာသာ ျပန္လည္ဆန္းစစ္တတ္ေအာင္ (self-reflection) စတာေတြကို ေလ့က်င့္ေပးသည္။ အဖြဲ႔လိုက္ တတန္းလံုးကို တင္ျပတာ (presentation) လည္း လုပ္ရသည္။ အမွတ္ေပးတဲ့အခါ စာေမးပြဲရလဒ္က ငါးဆယ္ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္သာယူျပီး၊ က်န္သည့္ ငါးဆယ္ရာခိုင္ႏႈန္းက အတန္းထဲမွာ ေန႔စဥ္ေလ့လာသင္ယူမႈအတြက္ေပးေသာ ဂရိတ္ေတြ (grades) ထဲက ယူသည္။ ဒါသင္၊ ဒါက်က္၊ ဒါေျဖ သင္ၾကားနည္းစနစ္မိ်ဳးႏွင့္ အသားက်ခဲ့ေသာ ျမန္မာေက်ာင္းသားမ်ား ပထမနွစ္ PBL သင္ၾကားနည္းစနစ္မွာ အခက္အခဲေတြ႔ၾကတာ မ်ားသည္။ အေတြးအေခၚပိုင္းကို ဦးစားေပးေသာ ေမးခြန္းေတြကို မၾကံဳဖူးေတာ့၊ မေျဖနိုင္ၾကတာ မ်ားသည္။ တခ်ိဳ႕က အတန္းထဲ ေဆြးေႏြးခ်ိန္ေတြမွာ ဘာမွ၀င္မေျပာေသာေၾကာင့္ ေန႔စဥ္ေလ့လာသင္ယူမႈတြက္ ဂရိတ္မေကာင္းတာေတြ ျဖစ္ၾကေတာ့ စိတ္ပ်က္ၾကသည္။


သူတို႔လိုပဲ RP မွာ စတက္တုန္းက အခက္အခဲေတြ ႀကံဳခဲ့ေပမယ့္၊ ေအာင္ျမင္သြားေသာ ျမန္မာေက်ာင္းသူတဦးအေၾကာင္း က်မေျပာေလ့ရွိသည္။ အဲဒီေက်ာင္းသူက သူမ၏ ပထမနွစ္၀က္စာသင္ကာလေလာက္တြင္ က်မကို လာေတြ႔ျပီး အၾကံဥာဏ္ေတာင္းခဲ့သည္။ အတန္းထဲတြင္ သူမနွင့္တဖြဲ႔တည္း အတူလုပ္ရေသာ စကၤာပူနွင့္ တျခားနိုင္ငံမွ ေက်ာင္းသားမ်ားက သူမကို အဖက္မလုပ္သလို လုပ္ေၾကာင္း၊ အေတြးအေခၚပိုင္းကို ဦးစားေပးေသာ သင္ခန္းစာမိ်ဳးကို နားမလည္ေၾကာင္း၊ အတန္းထဲ ေဆြးေႏြးခ်ိန္ေတြမွာ ပါ၀င္ျခင္း (participation) နည္းပါးလို႔ အမွတ္မေကာင္းတဲ့အေၾကာင္း၊ တတန္းလံုးမွာ သူမတေယာက္တည္း ျမန္မာျဖစ္ေနေတာ့ တေယာက္တည္းျဖစ္ေနတဲ့အေၾကာင္း စတာေတြ ငိုျပီး ေျပာျပခဲ့သည္။

သူမ်ားနိုင္ငံမွာ စာလာသင္ရတာဆိုေတာ့ လူသစ္ ေနရာသစ္မွာ ဘာမဆိုရင္ဆိုင္နိုင္ဖို႔ စိတ္ဓါတ္ခိုင္ခိုင္ထားဖို႔ လိုေၾကာင္း၊ ကိုယ္က အဖြဲ႔မွာ သူတို႔ထက္ အျမဲေတာ္ေနျပီး၊ အေရးပါတဲ့ပံ့ပိုးမႈကို လုပ္ျပနိုင္ရင္ ကိုယ့္ကိုလ်စ္လ်ဴရွဳေတာ့မွာ မဟုတ္ေၾကာင္း၊ ဒါေၾကာင့္ ေန႔စဥ္သင္ခန္းစာကို ၾကိဳတင္ျပင္ဆင္ျပီး ၾကိဳးစားဖို႔ က်မက အားေပးတိုက္တြန္းခဲ့သည္။ ဒုတိယနွစ္တြင္ က်မသင္ေသာအတန္းမွာ သူမနွင့္ ျပန္ဆံုေတာ့၊ သူမတေယာက္တည္းသာ ျမန္မာ၊ က်န္ေသာေက်ာင္းသားမ်ားက စကၤာပူနိုင္ငံသားမ်ား ျဖစ္သည္။ အတန္းထဲမွာ သူမက စာအေတာ္ဆံုးျဖစ္ျပီး၊ သူမကို သူတို႔စာေမးၾကတိုင္းလည္း သူမက ေသခ်ာရွင္းျပသည္။ သင္ခန္းစာကို ေဆြးေႏြးေသာအခါတိုင္းလည္း ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ယံုၾကည္မႈအျပည့္နွင့္ သူမ ပါ၀င္ေဆြးေႏြးသည္။ ဒါေၾကာင့္ အကုန္လံုးက သူမကိုေလးစားျပီး သူတို႔ႏွင့္ တဖြဲ႕တည္း ျဖစ္ေစခ်င္ၾကသည္။ ျမန္မာေက်ာင္းသူတေယာက္ အဲလို တိုးတက္ေအာင္ျမင္တာကို ၾကည့္ျပီး က်မဂုဏ္ယူ၀မ္းသာမိသည္။ မိဘႏွင့္အတူရွိစဥ္ မိဘက အကုန္လိုက္လုပ္ေပးနိုင္ေပမယ့္၊ နိုင္ငံျခားေရာက္ေသာအခါ တစ္ေယာက္တည္း ရုန္းကန္ၾကရသည္။ နိုင္ငံျခားထြက္လာျပီးမွ ကိုယ့္အသိုင္းအ၀န္းမွာ ျမန္မာမရွိဟုဆိုျပီး အားငယ္တာမိ်ဳး မျဖစ္သင့္ေပ။ စိတ္ဓါတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ၾကံ့ခိုင္ဖို႔၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ အားကိုးေသာစိတ္၊ ကိုယ့္လုပ္ရပ္အေပၚ တာ၀န္ယူတတ္ေသာစိတ္၊ ကိုယ့္ကို အထင္ေသးခ်င္သူေတြကို ကိုယ့္အရည္အခ်င္းကို သိေအာင္ ၾကိဳးစားမယ္ဆိုေသာစိတ္တို႔ ရွိဖို႔ လိုအပ္သည္။

ျမန္မာနိုင္ငံမွ ပညာေရး၀န္ေဆာင္မႈ လုပ္ေနသူတဦးက ေျပာဖူးသည္ - - “က်ေနာ့္ဆီလာတဲ့ ျမန္မာလူငယ္ေတြက နိုင္ငံျခားမွာ ေက်ာင္းတက္ခ်င္တာေလာက္ပဲ သိၾကတယ္။ တကၠသိုလ္ေတြ၊ သင္တန္းေတြအေၾကာင္း seminar လိုမိ်ဳးေတြနဲ႔ အင္ေဖာ္ေမးရွင္း (information) ေပးေတာ့လည္း နားမေထာင္ခ်င္ၾကဖူး၊ သူတို႔ နိုင္ငံျခားမွာ ေက်ာင္းတက္ဖို႔ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ က်ေနာ္က လုပ္ေပးနိုင္မယ္လို႔ ယံုၾကည္တယ္၊ ဒီေတာ့ အဲလို seminar ေတြ နားေထာင္ေနစရာ မလိုဘူး လို႔ ေျပာၾကတယ္။” ျမန္မာနုိင္ငံမွာ ၀န္ေဆာင္မႈလုပ္ေပးသည့္စနစ္က မ်ားျပားလွသည္္။ လုပ္ထံုးလုပ္နည္း သတ္သတ္မွတ္မွတ္စနစ္တက်မရွိေသာ ေနရာမ်ားတြင္ ထို၀န္ေဆာင္သူတို႔ကို ပိုက္ဆံေပးလိုက္လွ်င္ ကိုယ့္အတြက္ အလုပ္မရွဳပ္ေတာ့။သို႔ေသာ္ နိုင္ငံျခားမွာ ပညာသင္ဖို႔အတြက္၊ ကိုယ္တက္မည့္လိုင္း၊ ကိုယ္တက္မည့္ ေက်ာင္းအေၾကာင္းတို႔ကိုေတာင္ မေလ့လာခ်င္တာမိ်ဳးကေတာ့ မျဖစ္သင့္ေပ။ပညာေရး၀န္ေဆာင္မႈလုပ္ေနသူက တကယ္စိတ္ထားမွန္ႏွင့္ လုပ္ေပးခဲ့သည္ဆိုရင္ေတာင္၊ ဘယ္လိုင္းက အသင့္ေတာ္ဆံုးလဲဆိုတာ ကာယကံရွင္ေလာက္ မသိနိုင္။တခ်ိဳ႕ဆို စိတ္ထားမမွန္၊ ရတဲ့လိုင္းကို ပိုက္ဆံရ ျပီးေရာဆိုျပီး ေက်ာင္းသားကို ျဖစ္သလို သြင္းေပးလိုက္တာေတြလည္း ရွိသည္။

ဒါေၾကာင့္ ပညာေရး seminar ေတြကို လိုက္နားေထာင္ျပီး၊ ကိုယ္က ဘယ္လိုင္းမိ်ဳးကို စိတ္၀င္စားလဲဆိုတာ ကိုယ့္ဘာသာ ဆန္းစစ္သင့္သည္။ နိုင္ငံျခားမွ ေက်ာင္းတိုင္း မေကာင္းၾက။ တခ်ိဳ႕က နိုင္ငံျခားေက်ာင္းသားေတြအတြက္ စီးပြားျဖစ္သာ ဖြင့္ထားတာျဖစ္သည္။ ဒါေၾကာင့္ အင္တာနက္မွ ျဖစ္ျဖစ္၊ အဲဒီနိုင္ငံမွာ ေက်ာင္းတက္ေနေသာ ကိုယ့္အသိအကြ်မ္းမ်ားမွ တဆင့္ျဖစ္ျဖစ္ ကိုယ္တက္မည့္ ေက်ာင္းႏွင့္ လိုင္းအေၾကာင္းတို႕ကို ထပ္မံ ရွာေဖြေလ့လာသင့္သည္။

ျမန္မာလူငယ္အမ်ားစုက ေက်ာင္းတက္ဖို႔၊ အလုပ္ရွာဖို႔ စတာေတြေၾကာင့္ နိုင္ငံျခားသြားခ်င္ၾကသည္။ ဘယ္လိုအေၾကာင္းေၾကာင့္ပဲျဖစ္ေစ နိုင္ငံျခားသြားမည္ဆိုလွ်င္ ၾကိဳတင္ျပင္ဆင္တာေတြ ရွိရမည္။ နိုင္ငံျခားသြားေသာအခါ ဘာေတြလုိအပ္လဲဆိုတာလည္း ၾကိဳတင္ေလ့လာထားသင့္သည္။ ဥပမာ .. ေက်ာင္းတက္တာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အလုပ္လုပ္တာပဲျဖစ္ျဖစ္ အဂၤလိပ္စာေကာင္းဖို႔ လိုအပ္သည္။ အလုပ္လုပ္သူေတြအတြက္ အဓိကက စကားေျပာ ႏွင့္ သူမ်ားေျပာတာ ဘယ္ေလာက္နားလည္လဲ၊ ေက်ာင္းတက္သူေတြအတြက္ စကားေျပာ၊ နားေထာင္ျခင္း၊ အေရး၊ အဖတ္ တို႔ျဖစ္သည္။

ဘာမွႀကိဳတင္ျပင္ဆင္မႈ မရွိဘဲ၊ သူမ်ားေတြသြားလို႔ နိုင္ငံျခားကို သြားတယ္ဆိုတဲ့လူမိ်ဳးေတြအတြက္ နိုင္ငံျခားမွာ အခက္အခဲေတြ ပိုၾကံဳရသည္။ ကိုယ္က လိုအပ္တဲ့ျပင္ဆင္မႈေတြ လုပ္သြားလွ်င္၊ နိုင္ငံျခားအေတြ႔အၾကံဳကေန ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ ေလ့လာသင္ယူျပီး၊ ပိုတိုးတက္နုိင္သည္။

နိုင္ငံျခားမွာေက်ာင္းတက္ၾကေသာ ေက်ာင္းသားအမ်ားစုက ေက်ာင္းတက္ရင္း အခ်ိန္ပိုင္းအလုပ္လုပ္ၾကသည္။ တခ်ိဳ႕က တကယ္ပဲ မိဘကို ေငြေၾကးပိုင္းမွာ ကိုယ္တတ္နိုင္သေလာက္ ကူညီခ်င္ေသာေၾကာင့္၊ တခ်ိဳ႕ကေတာ့ ကိုယ္သံုးခ်င္တာသံုးဖို႔ ျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းခ်ိန္ေတြပ်က္၊ အလုပ္က ပင္ပန္းေသာေၾကာင့္ အတန္းထဲမွာ စာမလိုက္နိုင္ေသာ ေက်ာင္းသားမ်ားကို က်မ ဆံုရတိုင္း၊ သူတို႔၏ ပ္နိုင္ငံျခားလာရေသာ အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္ မေပ်ာက္ဖို႔ အေရးၾကီးေၾကာင္း သတိေပးမိသည္။ ကိုယ္က ပညာယူဖို႔ဆိုလွ်င္ ပညာကို ထိပ္တန္းက အမွတ္ေကာင္းေကာင္းနွင့္ ရဖို႔ အဓိကျဖစ္သည္။ ျပတ္သားေသာ ရည္မွန္းခ်က္ ထားျပီး၊ ထိုရည္မွန္းခ်က္ကို အျမဲဆုပ္ကိုင္ထားဖို႔ လိုအပ္သည္။

နိုင္ငံျခားသြားတယ္ဆိုတာလည္း အေရးပါေသာ ဘ၀အေတြ႔အၾကံဳတခုပင္ျဖစ္သည္။

အဲဒီအေတြ႕အၾကံဳကေန ဘယ္ေလာက္ ေလ့လာသင္ယူနိုင္မလဲ၊ ဘယ္လိုအက်ိဳးရွိရွိ အသံုးခ်မလဲဆိုတာ က်မတို႔အေပၚမွာပင္ မူတည္သည္။ စိတ္ဓါတ္ပိုင္းဆိုင္ရာေရာ၊ နည္းပညာအရေရာ လိုအပ္တာေတြ ေသခ်ာျပင္ဆင္ျပီး နိုင္ငံျခားသြားမွ၊ ကိုယ့္ဘ၀တက္လမ္းကို တြန္းပို႔ေပးေစနိုင္ေသာ အေတြ႔အၾကံဳေကာင္းတခု ျဖစ္လာနိုင္ေပမည္။
ခင္ႏွင္းစိုး
၁၈ ေမလ ၂၀၁၂
(ေမလ ၂၄ ရက္ ၂၀၁၂ ထုတ္ Venus New

Journal<http://www.maukkha.org/index.php/interview-maukkha/opinion-maukkha/21...>
တြင္ေဖာ္ျပျပီးျဖစ္သည္)Published on Sunday, 27 May 2012 07:10 Written by ခင္ႏွင္းစိုး


ျဖည့္စြတ္ေရးသားလိုသည္မွာ အေမရိကန္ေရာက္ျမန္မာလူငယ္မ်ားပညာေရးျဖစ္သည္။


မွတ္ခ်က္
အထက္ပါေဆာင္းပါး၊ စာေရးသူ၏ မိဘမ်ားသည္ မံုရြာဇာတိျဖစ္သည္။ ဖခင္ျဖစ္သူမွာ သလႅာစိုးဆင့္ (Retired physiotherapist) စာေရးဆရာျဖစ္သည္။၊ မိခင္မွာ ေဒၚညိဳညိဳလင္း (Retired Teacher) မံုရြာျမိဳ႔ ပညာေရးဆရာမတဦးျဖစ္သည္။ ဖခင္သည္ ေဆးပညာျဖင့္ စင္ကာပူတြင္ အလုပ္လာလုပ္ရင္း၊ သားသမီးမ်ားကို ပညာေရးျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ေပးရံုသာမက၊ မိမိတို႔နွင့္နီးစပ္ေသာ မိတ္ေဆြမ်ား၏ သားသမီးမ်ားကို ပညာေရးဦးစားေပးရန္ အားေပးကူညီ၊ ေထာက္ပံ့ခဲ့သူမ်ားျဖစ္သည္။ သမီးျဖစ္သူ မခင္ႏွင္းစိုးသည္ စင္ကာပူမွတဆင့္၊ အဂၤလန္ႏိုင္ငံတြင္ ပညာသင္ၾကား၊ ဘြဲ႔ရရွိခဲ့သည္။ စင္ကာပူျပန္လာျပီး အင္ဂ်င္နီယာအလုပ္လုပ္ရင္း NTU (Singapore) မွ မာစတာဘြဲ႔ရရွိခဲ့သည္။ ထို႔ေနာက္ စင္ကာပူ Republic Polytechnic ေက်ာင္းတြင္ ေက်ာင္းဆရာမ အလုပ္လုပ္ကိုင္ခဲ့ရာမွ အိမ္ေထာင္က်ျပီးေနာက္ ထိုင္းႏိုင္ငံသုိ႔ ေျပာင္းေရႊ႔ေနထိုင္လွ်က္ရွိသည္။ သူမ၏ မိခင္၊ ေမာင္တစ္ဦးတို႔မွာ စင္ကာပူတြင္ ေနထိုင္လွ်က္ရွိျပီး၊ ဖခင္မွာ ပီနန္၊ ဘာတာ၀ပ္ ျမန္မာ ဗုဒၶဘာသာ ဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္းတြင္ ဘုန္းေတာ္ၾကီးအျဖစ္ ေက်ာင္းထိုင္လွ်က္ရွိသည္။  စင္ကာပူမွ ျမန္မာပညာေရး ဗဟုသုတေဆာင္းပါအျဖစ္ မုရန္တြင္ ထပ္မံေဖၚျပျခင္း ျဖစ္ပါသည္။


စင္ကာပူအျပီး၊ အေမရိကန္အေၾကာင္း အနည္းငယ္ေရးပါမည္။
အေမရိကန္တြင္ နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ေရာက္လာသူမ်ားတြင္ ပညာေရး Student Pass ဗီဇာျဖင့္လာသူ အလြန္မ်ားပါသည္။ ၂၀၀၇ မတိုင္မီက Student Visa ေလွ်ာက္ျပီး၊ ေရာက္လာသူ ျမန္မာလူငယ္မ်ားစြာရွိသလို၊ ဘြဲ႔ရ၊ ဘြဲ႔လြန္ တကၠသိုလ္ဆက္တတ္ရန္ ေရာက္လာသူ ျမန္မာဘြဲ႔ရလူငယ္မ်ားလည္း မ်ားစြာရွိပါသည္။

ျမန္မာျပည္တြင္ ၁၀တန္းေအာင္ျပီးကာစ လူငယ္အမ်ားစု
အေမရိကန္ ေကာလိပ္၊ တကၠသိုလ္တခုခုတြင္ ေက်ာင္း၀င္ခြင့္ရေအာင္ ယူျပီး၊ အေမရိကန္ Student Visa ေလွ်ာက္ကာ အေမရိကားေရာက္လာၾကပါသည္။ ယခုအခါ ျမန္မာျပည္တြင္ ေငြေၾကးတတ္ႏိုင္ပါက Student Visa သိပ္မခက္ေတာ့ပါ။ သို႔ေသာ္ အေမရိကားတြင္ ေက်ာင္းတက္ျပီး၊ စာမၾကိဳးစားပဲ ို.. ေငြရလြယ္ေသာအလုပ္အကိုင္မ်ားလုပ္ကိုင္သြားၾကေသာ ျမန္မာလူငယ္မ်ားေၾကာင့္၊ ျမန္မာျပည္မွ မိဘမ်ားသည္ သားသမီးမ်ားကို အေမရိကားပညာသင္ပို႔ရန္ တြန္႔ဆုတ္ေနခ်ိန္လည္းျဖစ္ပါသည္။

ေက်ာင္း၀င္ခြင့္ရရန္အတြက္ အေမရိကားမွ မိတ္ေဆြတဦးက ေဒၚလာ၅ေထာင္မွ် ဘဏ္စာရင္းျပျပီး၊ ေက်ာင္း၀င္ခြင့္ကို ရယူႏိုင္ပါသည္။ အေမရိကားေရာက္ စာၾကိဳးစားသူလူငယ္မ်ားအဆိုအရ၊ Student Entry, Student Pass အလြယ္တကူ ရႏိုင္ေသာ အေမရိကန္အလယ္ပိုင္း ျပည္နယ္မ်ားမွ ေက်ာင္းမ်ားကို ေလွ်ာက္ထားသHaင့္ေၾကာင္း၊ အေမရိကားေရာက္မွ မိမိၾကိဳက္ႏွစ္သက္ရာ ေကာ္လိပ္မ်ားတြင္ ေျပာင္းႏိုင္ေၾကာင္း။ ျမန္မာေက်ာင္းသားအမ်ားစုမွာ ဆန္ဖရန္စစၥကို၊ ေလာ့အိန္ဂ်ယ္၊ နယူးေယာက္၊.. စသည့္ ျမန္မာမ်ားစြာရွိေသာေက်ာင္းမ်ားတြင္ ေလွ်ာက္ထားၾကရာ၊ တခါတရံ College Entry ၀င္ခြင့္ရရန္ပင္ မလြယ္ျဖစ္ေနတတ္သည္ဟု ဆိုပါသည္။

၁၀တန္းေအာင္ ေက်ာင္းသားမ်ားမွာ အထူးသျဖင့္ အေမရိကန္အစိုးရ၊ City College မ်ားကို ေလွ်ာက္ထားၾကပါသည္။ ထိုေက်ာင္းမ်ားတြင္ ၂ႏွစ္တက္ျပီး ျမန္မာလို ၁၂တန္းေအာင္ေသာအခါ State University ဆက္တက္ျပီး၊ ဘြဲ႔ရၾကပါသည္။ တခ်ိဳ႔လည္း အစိုးရတကၠသိုလ္မဟုတ္ေသာ Private University မ်ားစြာသို႔ ဆက္လက္ပညာသင္ၾကသည္။ ျမန္မာမ်ားအဖို႔ ထိပ္တန္းတကၠသိုလ္ၾကီးမ်ားျဖစ္ေသာ Stanford University, Harvard University .. စသည္မ်ားသို႔ ၀င္ခြင့္ရန္မလြယ္လွပါ။ စာအလြန္ေတာ္မွသာ ထို နာမည္ၾကီးတကၠသိုလ္မ်ားသို႔ တက္ႏိုင္ပါသည္။

ထံုးစံအတိုင္း စာ အလြန္ေတာ္ျပီး၊ ဘြဲ႔ရပါက ၀င္ေငြအေကာင္းဆံုး ပညာရပ္မ်ားမွာ ဥပေဒပညာႏွင့္၊ ေဆးပညာ တို႔ျဖစ္သည္။ ျမန္မာလူငယ္မ်ားစြာလည္း အေမရိကန္တကၠသိုလ္မ်ားမွ ဥပေဒဘြဲ႔ရမ်ား၊ ေဆးပညာဘြဲ႔ရဆရာ၀န္မ်ား ရွိေနျပီျဖစ္သည္။


ေက်ာင္းတက္ရင္း အလုပ္လုပ္ျခင္း
အေမရိကန္၊ ေကာလိပ္ေက်ာင္းမ်ားသည္ တပတ္လွ်င္ နာရီ၂၀ခန္႔ အလုပ္လုပ္ခြင့္ေပးပါသည္။ ထိုေငြျဖင့္ စား၀တ္ေနေရးကို ေျဖရွင္ႏိုင္သည္။ Semester တစ္ခုျပီးပါက၊ Scholarship ေလွ်ာက္ထားျခင္းျဖင့္ ျမန္မာလူငယ္မ်ားစြာ အေမရိကန္တကၠသိုလ္မ်ား၏ ပညာသင္ဆုမ်ား ရရွိကာ ေက်ာင္းစရိတ္၊ က်ဴရွင္စရိတ္မ်ား သက္သာၾကပါသည္။

ျမန္မာမိဘမ်ားသည္ အေမရိကန္တြင္ သားသမီးမ်ားကို ေက်ာင္းထားရန္ ေငြမတတ္ႏိုင္ၾကပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ Part Time အလုပ္လုပ္ျပီး၊ စာၾကိဳးစားျခင္းျဖင့္ Scholarship မ်ားရရန္ ေမွ်ာ္လင့္ၾကပါသည္။ မိဘအမ်ားစုက ေက်ာင္းသား ပထမႏွစ္တြင္ ဘာအလုပ္တခုမွ မလုပ္ေစပဲ၊ ေက်ာင္းစာကို အထူးၾကိဳးစားရန္၊ မိတ္ေဆြ၊ေဆြမ်ိဳးမ်ားႏွင့္ အပ္ႏွံထားၾကပါသည္။

မိဘမ်ား မည္သို႔ပင္ ပညာေရးအားေပး၊ ေငြအကုန္ခံၾကပါေစ၊ ေဆြမ်ိဳးမိတ္ေဆြမ်ားထံ မည္မွ်အပ္ႏွံထားပါေစ... သားသမီးမ်ား အေမရိကားတြင္၊ တကၠသိုလ္ေကာလိပ္မ်ား ေအာင္ျမင္ျခင္းသည္၊ သားသမီးကိုယ္တိုင္၊ ပညာတတ္လိုေသာ စိတ္ျပင္းျပမႈကသာ အဓိကက်ပါသည္။

လမ္းလြဲသြားေသာျမန္မာေက်ာင္းသားမ်ား
အထူးသျဖင့္၊ အျပင္တြင္ အလုပ္မ်ားမ်ားလုပ္ျပီး ၀င္ေငြေကာင္းလာေသာ ေက်ာင္းသားအမ်ားစုသည္၊ ေငြေနာက္လိုက္ကာ တနာရီ ေဒၚလာတဆယ္ႏႈန္း အလုပ္မ်ားကို ဖိျပီးလုပ္ၾကသည္။ တလ၀င္ေငြ ေဒၚလာ ၁၅၀၀ခန္႔ရပါက၊ အိမ္ေကာင္းေကာင္း၊ အခန္းေကာင္းေကာင္း ငွားေနသည္။ ကားပါ ၀ယ္စီးလာသည္။ ေနာက္ပိုင္း အေပ်ာ္အပါး၊ သီဆိုကခုန္မႈမ်ား ပါလာသည္။ စာမလိုက္ႏိုင္ျဖစ္လာျပီး စာေမးပြဲ ဆက္တိုက္က်ကာ ၂ႏွစ္ခန္႔အၾကာ ေက်ာင္းထြက္လိုက္သည္။ ေနာင္တရသြားသူ ျမန္မာေက်ာင္းသားမ်ား ဘ၀သစ္ျပန္လည္စတင္ျပီး၊ စာျပန္ၾကိဳးစားျခင္းျဖင့္ လမ္းမွန္ေရာက္ရွိ၊ စာေမးပြဲေအာင္၊ ဘြဲ႔ရသြားသူမ်ားလည္း မ်ားစြာရွိပါသည္။

ျမန္မာလူငယ္အခ်င္းခ်င္းေဖးမကူညီျခင္း
အေမရိကားတြင္ ေက်ာင္းတက္ေသာ ျမန္မာလူငယ္မ်ားသည္၊ ယခင္ကထက္ ယခုအခါ ပိုမိုစည္းလံုး ညီညြတ္လာၾကသည္။ Part Time - Good Paid Job မ်ားကို အခ်င္းခ်င္း ရွာေဖြေပးၾကသည္။ အခ်ိန္ပိုင္းအလုပ္ကို Disco, Night Club, Restaurant, Hotel မ်ားတြင္ သြားေရာက္လုပ္ကိုင္ပါက အေပါင္းသင္းမွားျပီး၊ လမ္းမွားတတ္ပါသည္။ အထူးသျဖင့္ အေမရိကန္ ဘာသာေရးတကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားမ်ား အတြက္ Part Time အလုပ္ေကာင္းေကာင္းမ်ားစြာ ရွိပါသည္။ ထိုသူမ်ားမွတဆင့္၊ အလုပ္ေကာင္းမ်ားတြင္ Part Time, Good Paid Job မ်ားကို ရရွိေလ့ရွိသည္။ လူတိုင္းလုပ္ကိုင္ၾကေသာ စားေသာက္ဆိုင္၊ ဓါတ္ဆီဆိုင္ အလုပ္မ်ားမွာ ပင္ပမ္းလွသည္။

မည္သို႔ျဖစ္ေစ၊ စိတ္ရင္းေစတနာေကာင္းေသာ ျမန္မာလူငယ္မ်ားႏွင့္ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားစြာရွိပါသည္။ San Francisco State University နွင့္ San Jose State University ၂ခုတြင္ အလယ္ေရာက္သြားစဥ္၊ အာဖရိက၊ အာရွတိုက္မ်ားမွ Student Pass ရျပီး၊ ပညာသင္ေနသူ လူငယ္မ်ားစြာႏွင့္ ေတြ႔ဆံုခဲ့ပါသည္။ ထိုသူမ်ားသည္ ႏွိမ့္ခ်ျပီး၊ ဆရာမ်ား၊ ၀န္ထမ္းမ်ားႏွင့္ ေကာလိပ္၊တကၠသိုလ္ Activities လႈပ္ရွားမႈမ်ားတြင္ ပါ၀င္ၾကေသာေၾကာင့္၊ တကၠသိုလ္ေကာလိပ္မ်ားအတြက္ အခ်ိန္ပိုင္း အလုပ္မ်ားကို တနာရီ ၁၀ေဒၚလာခန္႔ျဖစ့္ သက္သက္သာသာ လုပ္ကိုင္ခြင့္ရရွိၾကသည္ကို ျမင္ခဲ့ရပါသည္။


ပညာသင္ေထာက္ပံေၾကးမ်ား
အေမရိကန္ေကာ္လိပ္၊ တကၠသိုလ္မ်ားႏွင့္ အစိုးရအဖြဲ႔အစည္း၊ ကုမဏီမ်ား ..စသည္တို႔တြင္ ပညာသင္ေထာက္ပံ့ေၾကး၊ အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိပါသည္။ အထူးသျဖင့္ ေ၀းလံေဒသမ်ားမွ တကၠသိုလ္၊ ေကာလိပ္မ်ားတြင္ ပညာသင္ပါက ပညာေရးေထာက္ပံေၾကးမ်ား၊ ေသခ်ာေပါက္ရရွိပါသည္။

အေမရိကားပညာလာသင္ရာတြင္ စာအထူးၾကိဳးစားမည္ ဆိုေသာ စိတ္ျဖင့္မလာပဲ၊ ပညာသင္ေထာက္ပံေၾကးရေအာင္လုပ္မည္  ..  ဆိုျပီး မလာရန္ျဖစ္ေပသည္။ အဓိကႏွင့္ သာမည ခြဲျခားတတ္ရန္ အေရးၾကီးပါသည္။


နိဂံုး

 အလႊာမ်ိဳးစံုမွာ
လူငယ္မ်ားစြာ၊ နည္းမ်ိဳးစံုျဖင့္ ႏိုင္ငံျခားတြင္ ပညာလာေရာက္ဆည္းပူးၾကပါသည္။ မေလးရွား၊ ထိုင္း၊ အင္ဒိုနီးရွား ႏိုင္ငံသား လူငယ္မ်ား ဂ်ပန္၊ဥေရာပ၊အေမရိက ပညာသင္ဆုမ်ားျဖင့္ ပညာဆည္းပူး၊ မိမိတိုင္းျပည္ျပန္လာလုပ္ၾကေသာအခါ ..ျမန္မာစစ္အစိုးရေၾကာင့္ ျမန္မာလူငယ္မ်ား ထိုအခြင့္ေရးမရခဲ့ပါ။ ယခုအခါေျပာင္းလဲလာေသာ ျမန္မာအစိုးရသစ္အတြက္ လူငယ္မ်ားတက္လမ္းပိုရွိမည္ ေမွ်ာ္လင့္ပါသည္။ လူငယ္မ်ား အသက္၃၀ေက်ာ္မွ သူတို႔အရည္အခ်င္းမ်ား ေပၚလြင္လာေလ့ရွိသည္။ ၁၉၈၈ေနာက္ပိုင္း ျပည္ပပညာသင္ၾကေသာ ျမန္မာလူငယ္မ်ားစြာ Degree, Master, Doctor Ph.D မ်ားရရွိျပီး ႏိုင္ငံျခားကုမဏီမ်ားတြင္ အတတ္ပညာရွင္၊ အသိပညာရွင္မ်ား ျဖစ္လာၾကျပီး၊ မၾကာခင္မွီ ႏွစ္အနည္းငယ္အတြင္း ထိုလူငယ္မ်ား ထြန္းေပါက္လာေပမည္။ တဆက္တည္း ျမန္မာျပည္တြင္းမွ ျမန္မာလူငယ္မ်ားစြာလည္း ျပည္ပတကၠသိုလ္မ်ားတြင္ ပညာသင္ၾကားဖို႔ ထြက္လာၾကမည္မွာ ေသခ်ာလွပါသည္။ အရင္ေရာက္ေနသူမ်ားက ညီငယ္ျမန္မာျပည္မွ လူငယ္ေလးမ်ားကို အေကာင္းဆံုးလမ္းျပၾကပါမည္။
ပညာလို၊ သူဖုန္းစား .. စကားပံုအတိုင္း ပညာသင္ဖို႔လာရာတြင္၊ ေလာက Materialism အေပ်ာ္အပါး၊ တီဗြီ၊ တယ္လီဖုန္း၊ အင္တာနက္၊ သီဆိုကခုန္မႈမ်ားကို ထိန္းခ်ဳပ္ရန္လိုသည္။ အေပါင္းအသင္းမွာ အထူးအေရးၾကီးလွပါသည္။

အထက္တြင္ေဖၚျပေသာ မခင္ႏွင္းစိုး ေဆာင္းပါးကို ထပ္မံဖတ္ေစလိုပါသည္။ သူမသည္ ကိုယ္တိုင္ ျမန္မာျပည္တြင္ အေျခခံပညာသင္ခဲ့ျပီး၊ စင္ကာပူ၊ ကေနဒါ၊ လန္ဒန္ ႏိုင္ငံျခားပညာ ဆက္လက္သင္ယူ ေအာင္ျမင္ခဲ့သူ၊ အင္ဂ်င္နီယာ၊ ေက်ာင္းဆရာမ တစ္ဦးျဖစ္ပါသည္။ သူ႔၏ ေစတနာပါေသာ ေဆာင္းပါးကို ေစ့ေစ့ဖတ္မွတ္ရန္၊ အထူးတိုက္တြန္းႏႈိးေဆာ္ပါသည္။


ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ပါေစ...။

၀တ္မႈန္
၃၁-ေမ-၂၀၁၂

ေတြ႔ဆံု၊ ခင္မင္၊ အားက်ခဲ့ရေသာ လူငယ္မ်ားျဖစ္သည့္ ခင္ႏွင္းစိုး၊ ကိုမိုးခ်မ္း၊ ကိုေ၀ျဖိဳး၊ ကိုမြန္းေအာင္၊ ကိုယိမ္းေဘာင္၊ မခိုင္၊ မေန၊ ကိုေက်ာ္စစ္ႏိုင္၊ ကိုေဇယ်ာ၊ ကိုလြန္းလြန္း၊ စုျမတ္ေအး၊ ဆန္းသစ္၊ သီရိစံ၊ ေဟမာစိုး .  ..http://groups.google.com/group/all-myanmar-burmese-community ႏွင့္ လမ္းျပၾကယ္စာၾကည့္တိုက္ ..စသည့္လူငယ္မ်ားအား ေလးစားစြာျဖင့္...။

No comments:

Post a Comment